Cada vegada es valora més que una persona sigui capaç de parlar en públic per exposar un tema, defensar una opinió, saber respondre preguntes... Per tant, en la societat de la informació, comunicar es converteix en una de les competències bàsiques per al desenvolupament de les persones, i creiem que l’escola és un bon lloc per practicar-la.
És per aquest motiu que a 6è l'alumnat es prepara diferents conferències sobre temes d'interès al llarg de tot el curs.
Una conferència és la comunicació i l’exposició que fa un alumne sobre un tema que ha preparat a la resta de la classe. Normalment el tema és lliure i es recomana que l’alumne tingui un coneixement previ o algun tipus d’experiència sobre el tema que tria; així estarà més motivat per realitzar el treball.
L’alumne tria el tema i en fa la proposta al mestre. Tot seguit es decideix la data i l’hora per a la seva exposició. L’alumne, a casa i amb l’ajuda de la família, farà el procés de cerca i selecció d’informació, així com la preparació dels materials per a l’exposició i l’explicació oral.
Tot i que la conferència es prepara a casa, a l’escola dediquem unes sessions inicials per afavorir el desenvolupament del treball. e
El dia de la realització, l’alumne exposa el seu treball i, en acabar, els companys li poden fer preguntes per resoldre dubtes sobre la seva explicació.
Amb l’activitat de la conferència pretenem fer un pas més enllà per assolir la competència comunicativa en el nostre alumnat, afavorint-ne la pràctica i sistematitzant els procés de les tres fases:
Cerca, localització i selecció de la informació, tractament de la informació, i comunicació del coneixement adquirit. Alhora, també pretenem que les famílies col·laborin en el procés d’aprenentatge dels seus fills i filles.
Cap comentari:
Publica un comentari a l'entrada