dimarts, 19 de desembre de 2017

Com ha de ser un esmorzar perquè sigui saludable?

Durant els mesos de novembre i desembre, l’alumnat de sisè ha portat a terme un itinerari sobre la nutrició. En primer lloc, van descobrir els diferents aparells del cos humà relacionats amb aquest procés: excretor, digestiu, respiratori i circulatori. També van esbrinar el procés pel qual els nutrients arriben a cada cèl•lula del nostre organisme.
Tanmateix van fer un estudi de diversos esmorzars per tal de valorar- ne la seva riquesa nutritiva i la quantitat energètica. Tot aquest procés el van realitzar de manera cooperativa, treballant en equip i formant grups d'experts per poder fer una recerca d'informació més acurada sobre els diferents aparells que intervenen en la nutrició.


Itinerari Esmorzar 1


Cada alumne va elaborar un pòster digital on es recollien les principals idees del tema. Tot seguit podreu veure alguns exemples.


Finalment es va dur a terme un esmorzar cooperatiu ideat en equip, tenint en compte l’aportació nutricional de cada aliment per aconseguir l’equilibri de proteïnes, hidrats de carboni, vitamines i altres, sabent que ha de representar el 25% de kcal per un dia.

Itinerari Esmorzar 2


Els nois i noies de sisè es van interessar molt sobre el tema ja que forma part de la seva vida quotidiana. Van mostrar-se motivats i alhora agraïts per poder dissenyar el seu propi esmorzar i compartir aquest moment amb el seu grup, i durant aquest procés d’aprenentatge han pres consciència de la importància de menjar de manera saludable per tal de créixer sans i tenir energia durant el dia.

1 comentari:

  1. Maria López
    6èB
    El millor de tot va ser l'esmorzar en grup, ens vam quedar ven tips.

    ResponElimina